הרעיון קיים, ולפחות בתיאוריה אתם בטוחים שזיהיתם הזדמנות פז לפתח מוצר שאיש עוד לא ראה. הוא גם יניב רווחים גדולים (שוב, בתיאוריה). עם זאת, הדרך אל הרגע שבו תתחילו לקצור פירות וליהנות מרווחים נאים היא דרך לא ממש קצרה. כדי להגיע לשם רצוי להתחיל משאלה אחרת, בסיסית וחשובה יותר: איך לרשום פטנט. התשובה לפניכם.

שאלה ראשונה: האם אתם מקוריים?

התשובה על השאלה איך לרשום פטנט מתחילה בשאלה מקדימה וחשובה הרבה יותר: האם באמת יש לכם פטנט. במילים אחרות, כדאי לוודא שהרעיון שלכם באמת מקורי וחדשני. אתם ממש לא רוצים להיכנס לתהליך, להשקיע הון עתק בפיתוח אבטיפוס ולבלות שעות בהכנת מסמכים למשרד הפטנטים, רק כדי לגלות בסוף התהליך הזה שבזבזתם זמן על פיתוח מוצר שמישהו אחר כבר חשב עליכם קצת לפניכם. לכן חשוב להתחיל במחקר שוק קצר, וכאן צוות Top Patents נכנס לתמונה. כבר בשלב הזה, עוד לפני שתיגשו אל התהליך עצמו, תמלאו טפסים או תנסחו טקסטים שנונים ומתחכמים שיציגו את המוצר שלכם בפתרון לכל בעיות האנושות, נוודא (ונוכיח) שאתם אכן מקוריים במיוחד, ושיש לכם מה למכור.

שאלה שנייה: לרשום פטנט במקביל לפיתוח?

נדמה לכם שתהליך רישום הפטנט הוא תהליך קצר ומהיר, ואתם די בטוחים שהוא מבטיח לכם שבתוך זמן קצר יהיה פטנט על שמכם. בפועל, זה לא באמת מה שעומד לקרות. רשם הפטנטים דורש לא מעט ניירת ומסמכים, הדמיות, שאלות ותשובות. זו בדיוק הסיבה לכך שחשוב להתחיל בתהליך רישום פטנט הרבה לפני שתתחילו לייצר את המוצר שלכם. תארו לעצמכם שאתם משקיעים הון עתק בפיתוח, בגיוס מהנדסים ובייצור, וגם בביצוע ליטושים ודגמים מתקדמים משופרים, ורק לאחר שרוקנתם את חשבון הבנק ואת קופת החיסכון שלכם, וגם מיציתם את מסגרת האשראי בבנק, אתם מגלים שאין לכם באמת פטנט ביד, או לפחות לא כזה שמישהו מוכן לרשום בשמכם. חוץ מזה, ככל שתמהרו לטפל בבירוקרטיה תקדימו את היזמים האחרים שעשויים לעמול על רעיונות שאינם רחוקים כל כך מהרעיון המיוחד שלכם.

שאלה שלישית: כמה זה יעלה לכם?

עוד שאלה שממש חשוב לשאול כשאתם מתכננים תהליך רישום פטנט היא שאלת המחיר. כדי לרשום פטנט תצטרכו לשלם אגרות שונות, וגם פיתוח אבטיפוס יעלה לכם לא מעט לאורך הדרך. לכן, לפני שאתם ניגשים למשימה הזו רצוי לערוך בדיקה מקיפה ולהבין כמה יעלה לכם לפתח אבטיפוס, מה היא עלות רישום הפטנט ומה הפוטנציאל העסקי של המוצר המדהים שאתם כל כך בטוחים בהצלחתו למרות שעדיין לא בניתם אותו בפועל. אנחנו ב-Top Patents עומדים לרשותכם עם התשובות לכל השאלות, עם הכוונה ועם צוות מקצועי שילווה אתכם בכל שלב בדרך, מהתכנון ועד לרישום הפטנט שלכם ולפיתוח המוצר החדשני והמבטיח.
חייגו אלינו יצירת קשר