ישנתם בלילה וחלמת חלום, טיילתם בשכונה עם הכלב ופתאום צץ לכם רעיון, או במחילה ישבתם במקום חשוב ונדלקה מעל ראשכם נורת ההארה. לא משנה איך והיכן זה קרה אבל לדעתכם מצאתם את המצאת המאה הבאה, זו שתהפוך אתכם למליונרים ואת העולם למקום טוב יותר.
אבל רגע לפני שאתם מדמיינים את הנקודה בה יגיע האישור על הפטנט שלכם, ואיך המוצר שלכם עתיד להימכר בקצב מסחרר ולהכניס לכיסם מליוני דולרים, כדאי לזכור שתהליך רישום פטנט הוא תהליך לא קצר, וגם מאוד לא פשוט. והשלב החשוב ביותר בו הוא בניית אבטיפוס שהרי אם לא תבנו איך תדעו שזה בכלל עובד?

כיצד מיישמים רעיון

כמו הרבה דברים בחיים גם בניית אבטיפוס מחייבת תיכנון מדוייק ומפורט מאוד. אז קחו עט ונייר או פתחו את המחשב והחלו להתייחס לנושאים כמו מפרט טכני, עיצוב, תכנון הנדסי ובחירתם של החומרים הדרושים. כמובן שמאוד חשוב להתמקד באופיו של קהל היעד, הצורך שלו והאופן שבו המוצר אמור לשרת אותו.
לתכנון חלק חשוב במיוחד מאחר וממנו נוכל גם לגזור את עלויות הייצור, הפיתוח ואולי גם איזה מחיר נצטרך לקבוע כדי לכסות גם הוצאות הקשורות לפיתוח וגם להוצאות השיווק. אבטיפוס יאפשר לנו לבדוק את המוצר, להבין איך הוא עובד בפועל, ולבצע כל שינוי או ליטוש שיידרשו כדי לשפר אותו. בנוסף, הוא עתיד לסייע לנו לא רק בעת רישום הפנטנט אלא גם בגיוס משקעיים שירצו לראות את המוצר ולהבין איך בדיוק הוא עובד ומה הוא אמור לעשות.

בניית אבטיפוס וירטואלי

דרך טובה לתכנן את המוצר ולדלג על השקעת העלויות הגבוהות שיידרשו לצורך הפיתוח, היא לתכנן אותו בהדמיית תלת מימד. בניית אבטיפוס מהסוג הזה נשענת על טכנולוגיה המדגימה את הקונספט של המוצר, את אופן עיצובו, והדרך בה הוא צפוי לתפקד. באופן דומה אפשר לתכנת תוכנה המדמה את פעילות המוצר החדש, ללא כל המחשה פיזית שלו. 
לתכנון כזה שני פנים, הראשון, מסביר כיצד המערכת עתידה לעבוד, אילו עומסים יוטלו עליה ואילו חומרים יידרשו לשם הייצור. בשני, תתבצע בניית אבטיפוס כעיצוב לשם הדגמת המוצר, והתמקדות בצידו הויזואלי.

איך לא להקדים את המאוחר

כדי שלא תשקיעו זמן וכסף לחינם על פיתוח מוצר, ודאו שאתם מקבלים קודם כל את הפטנט. זו נקודה בעלת חשיבות גבוהה. לא מעט אנשים סברו כי הם היחידים שחשבו על רעיון מקורי מסויים, אולם בפועל הסתבר כי היו כבר עוד כמה יזמים שזיהו את הצורך במוצר זהה. לכן כדאי לוודא שהמוצר אכן שלכם, וכי יש לכם בלעדיות כדי שההשקעה של בניית אבטיפוס תשתלם. לכן רישום פטנט כצעד ראשון וחשוב.
חייגו אלינו יצירת קשר