פיתוח אב טיפוס מהווה שלב חשוב ומשמעותי בכל הנוגע לפיתוח של פטנט חדש. בכל יצירה של אב טיפוס ישנו הצורך להציג בעצם את משמעות וייחודיותו של הפטנט החדש, כשכיום ניתן לבצע זאת גם באמצעות תוכנות תלת ממד. 
עד לפני מספר שנים כל אדם או חברה שרצו לקדם רעיון למוצר חדש, הזדקקו לבניית אב טיפוס על מנת להתחיל ולממש את רעיונם החדש לאותו מוצר. בניית ופיתוח אב טיפוס כרוכים בהוצאה כספית לא מבוטלת, לבטח אם ישנו הצורך לייצר לאורך התהליך מספר דגמים של אותו אבטיפוס. 
העלות הכספית הגבוהה של בניית אב טיפוס הביאה לא מעט ממציאים וחברות קטנות לוותר לא פעם על המוצר אותו חלמו להשיק. במקרים רבים חוסר היכולת לגייס תקציב התחלתי עבור בניית אב טיפוס ראשוני הביאה לכך שרעיונות טובים של אנשים פרטיים וחברות נגנזו ונשכחו.

היתרון בפיתוח אב טיפוס באמצעות תוכנות תל ממד
 

כיום, טכנולוגיית תל הממד הפכה את תהליך בניית אב טיפוס לתהליך קל וזול יותר. תוכנות התלת ממד השונות פשוטות לשימוש ונגישות הם לאנשים פרטיים והן לחברות המקדמות פטנטים שונים במסגרתן. 
במרחב הדיגיטלי ניתן כיום להתרשם ממספר רחב של תוכנות תלת ממד ואף מהדרכות און ליין והדרכות וידאו שיאפשרו לכל מי שמשתמש בתוכנות אלו מאפס להתמקצע בתפעולן ובכך לאפשר לעצמו ליצור בהמשך אבטיפוס ראשוני של מוצרים עליהם חשבו וזאת באמצעות עלות כספית נמוכה משמעותית.
 

בניית אב טיפוס באמצעות תוכנת TinkerCad
 

תוכנת TinkerCad מהווה כלי פשוט וידידותי בו ניתן לעשות שימוש באונליין. התכונה משמשת לעיצוב מודלים בתלת ממד והדפסתם והיא אחת מהתוכנות הוותיקות בתחום וקיימת משנת 2013. התוכנה משמשת מעצבי מוצרים, מורים ואף חובבנים וילדים. 
תוכנת TinkerCad מאפשרת בניית אב טיפוס של צעצועים, תכשיטים, מוצרי צריכה ועוד והיא אף משמשת לבניית מודלים לעיצוב בתים ואף בבניית מודלים למשחק האונליין המפורסם Minecraft. 
לכל משתמש בתוכנה חשיפה לספרייה רחבה של גופים תל ממדיים בסיסיים. בעזרת גופים אלו מתאפשר להתחיל ביצירת צורות בסיסיות עבור אותו מוצר. משם ממשיך תהליך של פיתוח אב טיפוס באמצעות ביצוע של מניפולציות על גבי אותם גופים תלת ממדיים. מניפולציות הכוללות, בין היתר, שינויי גודל ומידות. 
בתום תהליך בניית אב טיפוס באמצעות התוכנה היא מאפשרת את שמירת התוצר בפורמט STL - Standard Triangle Language.
 

 

בניית אב טיפוס באמצעות תוכנת SketchUp
 

תכונת ה-SketchUp מהווה תוכנת תלת ממד נוספת המשמשת רבים בפיתוח אב טיפוס. בתוכנה זו עושים שימוש רחב בתחום האדריכלות, יוצרי סרטי קולנוע, מתכנתים ועוד והיא מאפשרת שימוש בה ללא הצורך בידע ורקע נרחב. 
בתחום בניית אב טיפוס לפטנטים משמשת התוכנה ליצור קווי מתאר והיקפים של אובייקטים בצורה דו ממדית. עבור בניית אבטיפוס ראשוני של מוצר ממליצים רבים בתחום הפטנטנים להתחיל עם תוכנה זו.
חייגו אלינו יצירת קשר