בתהליך התכנון של מוצר חדש מעורבים שלבים רבים, אבל נדמה שאחד החשובים שבהם הוא השלב שבו מוצג המוצר עצמו. אז נכון, מהגרסה הראשונה ועד לזו שמגיעה אל החנויות או משווקת באמצעים השונים צפויים לא מעט שינויים, אבל באופן כללי בניית אבטיפוס היא חיונית בתהליך העבודה שלכם. יש לכך לא מעט סיבות טובות, ולפני שאתם יוצאים לדרך כדאי להבין האם זה הצעד הנכון גם עבורכם, ואיך תפתחו אבטיפוס להצגת הפטנט הייחודי שלכם.
 

פיתוח אבטיפוס לבחינת תפקוד המוצר

 

מעל לכל, בניית אבטיפוס היא הזדמנות נהדרת להבין איך המוצר ייראה, איך יתבצע השימוש בו ועד כמה הוא באמת נוח וידידותי גם מבחינת המשתמשים. לפני שאתם מקבלים החלטות גדולות ומתחילים לייצר בכמויות מסחריות, אבטיפוס הוא הכלי שמאפשר לכם להבין האם חוויית המשתמש עונה על הציפיות שלכם, האם הוא קל לשימוש והאם הוא עונה על צרכי השוק בכלל. כאשר מדובר במוצר חדשני עליו תרצו לרשום פטנט או כאשר אתם ניצבים בפתחו של סבב גיוסים, אבטיפוס הוא עוד כלי נהדר שעוזר לכם לעשות את זה נכון, ולהציג את הרעיון הגדול שלכם בדרך ייחודית וברורה הרבה יותר.
 

סוגי אבטיפוס שכדאי להכיר

 

אחרי שזיהינו את החשיבות שלו, כדאי להבין איך בכלל נראה אבטיפוס ובאילו דרכים נוכל לתכנן אותו. אם כן, אפשרות אחת היא לבנות את המוצר כדי לבחון את העיצוב שלו, כדי להמחיש למשקיעים הפוטנציאליים שלכם איך הוא עומד להיראות. דרך אחרת היא להמחיש את המוצר באמצעות הדמייה בלבד, וזוהי חלופה נהדרת שחוסכת חלק ניכר מהעלויות, בפרט כאשר מדובר בתהליך ייצור יקר ומורכב יותר. גם הדמיית תלת ממדית היא דרך טובה לדמות את המוצר, את המערכת או התוכנה שעליה אתם עובדים, וכן ניתן לפתח מוצר בסיסי ולהתמקד בפונקציונליות שלו בלבד – ללא עיצוב.
 

פיתוח אבטיפוס – כמה זה יעלה לכם?

 

אחרי שזיהינו את חשיבות האבטיפוס, ואחרי שגילינו כמה דרכים פשוטות ונוחות לבנות אותו, אתם בוודאי תוהים כמה בניית אבטיפוס באמת עומדת לעלות לכם. אלא שהתשובה לשאלה הזו לא פשוטה, ואין מספר אחד קבוע שניתן להצמיד למשימה הזו. מאחר וכל מוצר הוא אחר וכל פיתוח ניתן להציג בדרכים שונות וייחודיות, פיתוח אבטיפוס כרוך בעלויות המשתנות בין עסקים, ממציאים ומוצרים. בנוסף, בניית אבטיפוס תתבצע באופן יעיל יותר לאחר ביצוע בחינה מדוקדקת של השוק וצרכיו הייחודיים, ואם אתם מבקשים לרשום פטנט הרי שלמחקר המקדים יש חשיבות עליונה. צוות Top Patents, המנוסה בעריכת פטנטים ובליווי יזמים בכל שלבי התהליך, יסייע גם לכם להיערך לכל צעד בדרך. מסקירת הפטנטים הקיימים ועד לתכנון ובניית הדגם הראשוני של המוצר, אנשי המקצוע המיומנים יהיו שם לכל שאלה ולכל התלבטות.

חייגו אלינו יצירת קשר