לרשום פטנט ייחודי ויעיל בתחום המחזור מהווה אתגר משמעותי עבור לא מעט אנשים וחברות. גם בישראל עמלים על מציאת פתרונות בתחום המחזור כשאחד מהם הינו פטנט המסתכם בגומייה ייחודית התורמת להתמודדות עם בקבוקי הפלסטיק. 
לרישום פטנט עלות גבוהה. העלות הגבוהה של פטנט מביאה לכך שלכל רישום פטנט מחיר גבוה שחייב להצדיק עצמו בהמשך ולהשיב את ההשקעה. הדבר מוביל לכך שישנם ממציאים ומפתחים רבים השואפים לרשום פטנט בתחום המתפתח של מחזור פלסטיק ויישום של תרבות צריכה ירוקה. תרבות השואפת לשמור על הסביבה ולצמצם הפגיעה בה.
 

מהו פטנט הגומייה החדש שנקרא Bakbuk?

פטנט ה-Bakbuk הינו פטנט בו נעשה פיתוח של גומייה אלסטית פשוטה המתלבשת על גבי בקבוקי השתייה מפלסטיק, כשהיא אמורה לצמצם ולתרום למשבר הפלסטיק בישראל ובכל העולם. 
מכירת פטנטים, כמו הגומייה האלסטית אמור לסייע בכיווץ בקבוקי הפלסטיק בצורה אופטימלית עד לכדי הפחתה של 80% מנפח בקבוקי השתייה הריקים. השימוש בגומייה עדיין יצריך מהצרכנים לבצע את פעולת כיווץ בקבוקי השתייה מפלסטיק לאחר השימוש בהם, כשהגומייה על גבי הבקבוקים תשמר הבקבוקים מכווצים וזאת ללא הצורך בפקק, האמור לשמור על הבקבוק מכווץ ולא לשוב לצורתו המקורית. 
לאלו המקפידים על כיווץ בקבוקי הפלסטיק בתום השימוש ידוע כי האפשרות לשמור על כיווץ  הבקבוק אפשרית אך ורק כשהבקבוק אטום בפקק. במקרים ובהם הפקק אינו נמצא בקרבתנו כיווץ הבקבוק לא יהיה יעיל והבקבוק ישוב לגודלו המקורי בעמדת המחזור. בנוסף לכך, בקבוקים מכווצים עם פקק מאלצים את אלו העוסקים בהפרדת חומרי המחזור להפריד בין הפקק לבקבוק – דבר הגוזל זמן רב. באמצעות אותה גומייה יתאפשר הליך קצר ויעיל יותר של מחזור בקבוקי הפלסטיק. 
המצאת פטנט הגומייה האלסטית נחשבת ליעילה למול העובדה כי היא ניתנת למחזור עם בקבוק הפלסטיק עליו היא שומרת מכווץ. את הגומייה האלסטית ניתן לשלב על גבי כל בקבוק פלסטיק, כשהיא עומדת בתקנים הדרושים ומותאמת לתעשיית המזון והשתייה.
 

הצלחתה הבינלאומית של הגומייה הישראלית

כפי שציינו קודם לרשום פטנט הנוגע לתחום המחזור מהווה סוג של מניה כמעט בטוחה עבור יזמים וממציאים בתחום. כך הדבר קיבל ביטוי גם לגבי המצאת הגומייה שהספיקה להירשם כפטנט ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם ובתוכן ארה"ב. 
פטנט הגומייה, המפחית כ-80% מנפח בקבוקי הפלסטיק, אינו דורש מיצרני בקבוקי השתייה השקעה כספית רחבה והוא כולל צירוף גומייה פשוטה לכל בקבוק. צירוף הגומייה יצריך כמובן מסע פרסומי בכל מדינה בו יעודדו את הצרכנים לקחת חלק פעיל במאבק נגד מחזור בקבוקי הפלסטיק תוך ביצוע פעולה פשוטה וזמינה. 
במדינות אירופה וארה"ב המודעות לאורך חיים ירוק ולביצוע פעולות התורמות למחזור הינו גבוה והצפי הוא ששיתוף הפעולה מצד הצרכנים יוביל אותם לעשות שימוש בגומייה, כשחברות המוכרות בקבוקי שתייה מפלסטיק שיימנעו לצרף את אותה גומייה לבקבוקים שלהם ייתפסו ככאלו שלא לוקחות חלק במאמצי המחזור. 
חייגו אלינו יצירת קשר