פיתוח מוצרים חדשים הוא צעד מורכב ויקר למדי, והיום כבר ברור לחלוטין שליזמים עצמם אין את ההון הדרוש כדי לעמוד בנטל הכלכלי הזה. מהוצאות כוח אדם ועד הליכי הייצור, מרכישת חומרים ומכשור ועד לשיווק, עוגת התקציב רק הולכת ותופחת, מה שמחייב חשיבה מקורית ויצירתית, ובעיקר דרכים חדשות לממן רעיונות ופטנטים. למרבה המזל ניצבות היום מספר חלופות מרכזיות בפני היזמים, לרבות גיוס משקיעים פרטיים, איתור קרנות מימון ממשלתיות וכן פניה לקבלת מענקים או הלוואות. האתגר הגדול ביותר הוא הגיוס הראשוני, כמובן, שכן זהו השלב שבו אנחנו נדרשים "למכור" מוצר או רעיון שנמצא כנראה בעיקר על הנייר. אז איך בכל זאת אפשר לעשות את זה ואילו כלים עומדים לרשותכם?

קידום רעיונות ופטנטים דרך הרשתות החברתיות

זו אולי לא הפתעה גדולה, אבל הרשתות החברתיות עוזרות גם למי שמחפשים סיוע במימון עלויות פיתוח מוצרים חדשים. כך אפשר לאתר משקיעים (גם אם קטנים) בקהילות העוסקות בתחום הפעילות של המוצר שלכם או בקבוצות המיועדות ליזמים שמחפשים פתרונות מימון למיזם הייחודי שלהם. באופן דומה כדאי להכיר גם את אחד הכלים הפרקטיים והמבוקשים ביותר שקיימים היום – מימון המונים. גיוס משקיעים באמצעות קמפיין הדסטארט או קיק-סטארטר הוא צעד מצוין שיכול לקדם אתכם אל המטרה ואל הסכום הדרוש לכם.

גיוס משקיעים שמאמינים בפטנט שלכם

הדרך הנוספת היא לצאת לסבב גיוסים מקיף שכולל פגישות עם משקיעים פוטנציאליים, ובשלב הזה חשוב לזכור כי מדובר במשימה שנראית לא פעם כמעט בלתי אפשרית. הסיבה העיקרית לכך היא שגם אם יש לכם רעיון גדול, המשקיע הפוטנציאלי צריך להבין היטב במה מדובר, כמה כסף דרוש לכם ומה הסיכוי של המוצר שלכם בשוק. אם כן, דרך טובה להגיע לפגישות אלה היא להתכונן אליהן בצורה יסודית באמת, להוכיח שיש לכם יכולת אמיתית להכרה בפטנט וכן שמדובר במהלך שיכול לסייע ביצירת הכנסה משמעותית באמת. עם ליווי של גורם מקצועי תוכלו לעשות את זה נכון ולהגיע לכל פגישה כשאתם מצוידים במידע החשוב מכל.

פיתוח מוצרים חדשים – כך תפעלו חכם

אם כן, רגע לפני שאתם מפרסמים את הרעיון היצירתי והמקורי שלכם, חשוב להתייעץ עם מומחים בעלי ניסיון והיכרות עם עולם הפטנטים. אנשי המקצוע המיומנים של Top Patents יודעים לבחון רעיונות ופטנטים, להציע את דרכי הפעולה הנכונות ולהכין אתכם טוב יותר לקראת סבב גיוס משקיעים. אז נכון, פיתוח מוצרים חדשים דורש לא מעט משאבים והמון השקעה, אבל את מקורות המימון הדרושים לכם תוכלו למצוא בשלל מקומות. כל מה שדרוש הוא תכנון נכון ועבודה יעילה, ועם הכלים המקצועיים הנכונים תוכלו לעשות את זה טוב יותר – ולהגיע אל היעד, ואל התקציב הנחוץ לכם.
חייגו אלינו יצירת קשר