יזמים רבים ניגשים להמצאה החדשה שלכם בזהירות רבה. הם רוצים לעשות הכל נכון, והם בטוחים שיצטרכו לפתח את המוצר שלהם בשלמותו לפני שיוכלו לבקש (ולקבל) הכרה רשמית בפטנט הייחודי שלהם. אלא שבפועל, בניית אבטיפוס איננה מחויבת המציאות, לפחות לא במובן הקלאסי. במקום לפתח את המוצר, להשקיע הון עתק בייצור ובגיוס כוח אדם, תוכלו להסתפק בפתרונות פשוטים וחסכוניים הרבה יותר.

לפני הכול – למה צריך אבטיפוס?

השאלה הראשונה והמתבקשת היא למה בכלל צריך אבטיפוס, והתשובה לשאלה הזו דווקא פשוטה למדי. כשאתם מגישים את הבקשה להכרה במוצר שלכם כחדשני ופורץ דרך, אתם נדרשים להוכיח שהוא אכן כזה, ולהסביר את האופן שבו הוא צפוי לפעול. בשלב הזה חשוב להגדיר את היתרונות המרכזיים שלו ואת תפעול המוצר או האפליקציה שלכם. למשל, אם החלטתם לייצר מכשיר חדש לשימוש הלקוח הפרטי, במסגרת הליך רישום פטנט תצטרכו להסביר איך בדיוק יעבוד המכשיר, מה הוא מנגנון ההפעלה שלה ואף איך הוא ייראה.

בניית אבטיפוס – דרכים אפשריות

כאמור, כשאנחנו מדברים על בניית אבטיפוס אנחנו לא מדברים על בניית המוצר הסופי כפי שיימכר בערוצי ההפצה השונים. במקום זאת תידרשו להציג בכל דרך שתבחרו את הרעיון האישי שלכם. במקום לבנות את המוצר תוכלו לשרטט אותו ולתאר באופן טכני ומדויק ככל האפשר איך הוא צפוי לפעול וכיצד הוא אמור לשרת את משתמשי הקצה. תוכלו להציג הדמיה תלת ממדית או לפתח את המוצר ללא השקעה בעיצוב הסופי שלו, וההחלטה לפנות לאפיק הזה בהחלט מספיקה, גם מצדו של רשם הפטנטים.

רישום פטנט – איך הוא מתחיל?

כמובן שהאבטיפוס הוא רק שלב אחד בהליך מורכב הרבה יותר, ולפני שתיגשו למשימה המורכבת (והיקרה) הזו כדאי לעצור ולקחת צעד אחד לאחור. בשלב הראשון ועוד בטרם תגייסו כוח אדם או תרכשו חומרי גלם, ציוד ומכשור מורכב, חשוב להבין האם יש סיכוי שהרעיון שלכם יוכר כפטנט. חברת Top Patents תעזור לכם כבר מהשלב הזה, עם בחינה יסודית ומעמיקה של ההמצאה שלכם ושל הפטנטים הרשומים. זאת במטרה לוודא שהפטנט שלכם לא מתנגש עם אחרים, למשל.

הליך רישום פטנט – בארץ או בחו"ל?

ככלל, רישום פטנט אפשרי באחת מכמה דרכים עיקריות: יש מי שיסתפק בשוק המקומי בלבד ויפעל מול רשם הפטנטים בישראל, מי שיפנה לרישום הפטנט במדינות החתומות על אמנת ה-PCT, ומי שיבקש לרשום אותו בארה"ב. צוות Top Patents יעזור לכם להבין את האפשרויות השונות ואת ההבדלים ביניהם, ללמוד לעומק את המשמעויות הכלכליות של כל צעד ולבחור את הדרך המועדפת עליכם. בזכות הניסיון הרב והשירות המקצועי תפעלו באופן אסטרטגי ומתוכנן להשגת כל המטרות והיעדים שלכם, משלב הסקירה המקדימה ועד לפיתוח אבטיפוס ולקבלת האישור המיוחל.

חייגו אלינו יצירת קשר