הרעיונות היצירתיים והטובים ביותר יכולים להפוך לעסק רווחי למדי, אבל ממציאים רבים מתמודדים עם חשש אחד טבעי והגיוני: הם חוששים שמישהו יעתיק מהם. הצורך להיכנס לשוק עם מוצר בלעדי או עם פיתוח ייחודי הוא מובן, וכדי לעודד את היזמים לעשות את זה קיימת עבורם האפשרות לרשום פטנט. המצאת פטנט היא בהחלט דרך יעילה יותר להבטיח את הבלעדיות שלכם בשוק, שכן החוק מגן על הממציאים ומבטיח להם בעלות מלאה על הרעיון ועל הביצוע. אז לפני שגם אתם יוצאים לדרך, יש כמה דברים שחשוב מאוד לדעת.

המצאת פטנט מבטיחה בלעדיות

כאמור, החוק בישראל מגן על הממציאים. שכבת ההגנה הזו היא קריטית, ולמעשה רישום פטנט מבטיח לממציא את הזכות הבלעדית לניצול הרעיון שלו ולשימוש בהמצאה. הוא גם רשאי למכור אותה כמובן. מנגד, המתחרים שלו אינם זכאיים לבצע כל שימוש בה – ללא אישור הממציא. המשמעות, אם כן, ברורה למדי. המצאת פטנט מבטיחה יתרון ברור לממציא, וזו בדיוק הסיבה שבגללה יזמים רבים בוחרים להיכנס לתהליך שאולי אינו קצר, אבל בהחלט עשוי להעניק בלעדיות בעלת ערך אדיר. אין ספק שהמהלך המדובר גם לא יהיה זול במיוחד, עם אגרות ותשלומים שונים לאורך הדרך, אבל היתרונות עולים על החסרונות, וגם על העלויות הצפויות לכם.

בניית ההמצאה – רק לאחר האישור

רגע לפני שאתם ניגשים לשולחן השרטוטים ומתחילים לעבוד, וגם שוכרים כוח אדם וחומרי גלם כדי לייצר את המוצר שלכם, חשוב לזכור שאת המוצר עצמו אתם ממש לא חייבים לבנות בשלב הזה. למעשה, הגשת הבקשה לרישום הפטנט אפשרית גם עם רעיון כללי ועם תכנון ברור ביחס לאופן שבו תוציאו אותו לפועל. שרטוט המנגנון שאתם מתכננים לבנות או הכנת אבטיפוס שמדגים את הרעיון יכולים להספיק. עם זאת, חשוב לזכור שתצטרכו להוכיח שיש לכם רעיון מקורי וחדשני באמת, ולכן הצעד הראשון והמשמעותי מכולם הוא ביצוע סריקת פטנט. תוצאות הסריקה יאפשרו לכם לדעת האם כדאי לגשת לרישום הפטנט ושההמצאה שלכם עדיין לא קיימת בשוק.

המצאת פטנט עם מינימום טעויות

כשאתם ניגשים למשימה הגדולה שעל הפרק ומתחילים לתכנן את המהלכים הבאים שלכם, אתם בוודאי חוששים מטעויות שעלולות לעלות ביוקר. אלא שיש דרך פשוטה להימנע מהן. בתהליך של המצאת פטנט מומלץ להיעזר בגורם מקצועי עם ניסיון רב בעריכת פטנטים. הליווי הזה הוא שמספק את כל התשובות לכל השאלות, וכן את המידע שאתם צריכים. צוות Top Patents מסייע לכם בכל שלב, מהמחקר המקדים (סריקת פטנט) ועד הגשת הבקשה, ממענה לדוחות ולתגובות רשם הפטנטים ועד להשלמת כל התהליכים הדרושים לקבלת הפטנט. כשאתם מצוידים בידע, בניסיון ובמקצועיות – אתם מצמצמים דרמטית את הסיכוי לטעויות, מייעלים את התהליך ומתקדמים בקצב טוב יותר לעבר השגת היעדים שלכם. 
חייגו אלינו יצירת קשר