לקראת סוף שנת 2020, שהפכה מאתגרת לרבים, ניתן לראות בברור כי בישראל ובעולם כולו חלה עלייה בכל הנוגע לתחום הפטנטים. עלייה בה תהליך רישום פטנט לא היה תהליך שנפגע למרות מגבלות הקורונה. 
על פי נתונים שפורסמו לאחרונה עד נובמבר 2020 נרשמה הגשת תהליך רישום פטנט בישראל כ-4,081 מקרים וזאת לעומת 3,899 הגשות ב-2019. על פניו מדובר על פער מזערי בין השנים, אך למול העובדה כי ב-2020 משבר הקורונה הביא לירידה משמעותית בנפח הפעילות בתחומים רבים, מדובר על נתון מפתיע ויוצא דופן.
 

מה הסיבה שהובילה לפריחת תהליך רישום פטנט ב-2020?
 

מומחים המכירים מקרוב את תהליך רישום פטנט טוענים כי הפריחה בזמן הקורונה לא באמת צריכה להפתיע. זאת למול העובדה כי חברות רבות התפנו לעסוק בנושא של קניין רוחני בשל הקפאת מצב הנוגעת לרבדים וענפים אחרים. מכאן הפנייה למשרד הפנטנים קצרה והגיונית בכדי לרכז מאמץ, מוחות וממון עבור קידום מוצרים ורעיונות חדשים. כאלו שיוכלו להפציע בעתיד קצת אחרי עידן הקורונה המאתגר. 
חברות רבות את משקיעות עמל רב איך לרשום פטנט בתקופה זו. למה חשוב לשים לב, אילו שווקים רלוונטיים כעת ואלו רדומים בשל תקופת הקורונה והאם כדאי אף לחשוב על פטנטים שיכולים לשמש בעידן הקורונה ואף ביצירת פטנטים חדשים לעידן הפוסט קורונה עם כל המשמעויות הנלוות לכך.
 

עלייה בתהליך רישום פטנט לתרופות
 

החדשות היומיומיות ברבע האחרון של 2020 לגבי פיתוח חיסון לקורונה הפכו לגורם מזרז עבור חברות רבות העוסקות בפיתוח של פטנטים לתרופות. לצד חברות ישראליות ובינלאומיות, שלקחו על עצמן למצוא פטנטים המסייעים בסופו של דבר להליך של מציאת חיסון עמיד לקורונה, ניתן לראות עלייה בתהליך רישום פטנט עבור נושאים רפואיים הנוגעים לשמירה על בריאותנו תוך התמקדות במוצרי חיטוי, מוצרי מיגון לגוף ולדרכי הנשימה ועוד.
 

עלייה בהגשת פטנטים בתחום הטכנולוגיה לחברת "אפל"
 

מי שהחליטה ללחוץ על דוושת הגז בכל הנוגע להגעת נציגים שלה למשרד הפטנטים לעיתים תכופות היא חברת "אפל. משרד הפטנטים האמריקאי US Patent & Trademark Office פרסם כי "אפל" החלו לאחרונה בתהליך רישום פטנט עבור 61 מוצרים שונים. 
בין הפטנטים שהחלה "אפל" לקדם ישנו את פטנט ה"דיו פיצואלקטרי". מדובר על פטנט שאמור להחליף את הרטט המכאני הקיים בטלפונים ניידים. בנוסף לכך, הלך תהליך רישום פטנט לאנטנת גלים מילימטריים 5G לטלפונים חכמים ואף פטנטים חדשים במערכת הבית החכם של "אפל" מערכת ה-HomeKit.
 

המתחרות של אפל נותנות פייט הגון
 

מתחרותיה של "אפל" מהמזרח הרחוק לא שוקדות על השמרים וגם נציגיהם פוגשים אחד את השני במשרד הפטנטים לעיתים תכופות. 
חברת "מייזו" הסינית נמצאת כבר אחרי תהליך רישום פטנט של סמארטפון מתקפל, שהחידוש שבו הוא חומר ספוגי התומך במסך כשהסמארט פון פתוח ומעניק למשתמש תחושת מוצקות. ב"סמסונג" עמלים על פטנט של סמארטפון עמיד למים, כשב"וואווי" עמלים על פטנט של סמארטפון משובץ במצלמות איכותיות.
חייגו אלינו יצירת קשר