הרעיון המצוין שלכם יכול אולי להפוך לפטנט שיעניק לכם יתרון תחרותי משמעותי מאוד בתחום שלכם, אבל באופן טבעי מתעוררת בראשית התהליך שאלה אחת חשובה – שאלת הכסף. בהחלט כדאי להבין כמה עולה לרשום פטנט בישראל, אם כי התשובה לשאלה הזו אינה פשוטה. בהיעדר סכום אחיד וקבוע נצטרך להתכונן לכל ההוצאות הקטנות והגדולות שעוד צפויות לנו לאורך הדרך.

חיפוש המידע ועריכת הפטנט

לכל שלב בדרך הצפויה לכם נלווה, לרוב, גם תג מחיר. למשל, השלב הראשון והבסיסי ביותר הוא שלב שכולל חיפוש אחר מידע קיים במטרה לזהות האם קיימות ההמצאות דומות. השלב הזה קריטי כדי להבטיח תהליך נכון, מדויק ויעיל הרבה יותר. קשה להגדיר סכום אחיד בשלב הזה, שכן קשה להגדיר מבעוד מועד כמה עבודה תידרש לכל המצאה או רעיון, אבל ככלל מדובר על עלות של כמה מאות עד כמה אלפי שקלים. כשמתייחסים לשאלה כמה עולה לרשום פטנט בישראל מתייחסים גם לשלב העריכה שלו, וכאן רצוי להיעזר בגורם מקצועי כמו Top Patents כדי להבטיח ניסוח מדויק ומקצועי על פי התקנות והדרישות. כאן הסכומים עולים קצת יותר, עם אגרות הגשה של שקלים ועלויות נוספות של כמה אלפי שקלים על השרטוטים הדרושים ועל שכר הטרחה.

כמה עולה פטנט בשלבי האישור הבאים?

אחרי הגשת הבקשה עשויים להתקבל דוחות שונים הכוללים שאלות ובקשות להבהרה. בשלב הזה יש צורך לספק מענה מקיף ומדויק ככל האפשר במטרה למנוע עיכובים מיותר, וכדי להתקדם בבטחה לעבר היעד. בנוסף יידרשו תשלומי אגרות נוספות, לרבות אגרות בחינה, רישום או פרסום. מאחר וכל המצאה היא ייחודית וכל תהליך מתנהל באופן מעט שונה, בהחלט קשה להגדיר את הסכום שתידרשו לשלם. עם זאת, ברור כי עלות הפטנט נחלקת לשני חלקים – מצד אחד תשלום על עבודת העריכה ומצד שני תשלום אגרות לרשם הפטנטים בישראל. רישום הפטנט במדינות נוספות יחייב, באופן טבעי, אגרות נוספות הייחודיות למדינות אלה.

אז האם התהליך הזה משתלם?

הסכומים שהצגנו כאן הם, כאמור, בגדר הערכה בלבד. אם הם נשמעים מעט מאיימים חשוב לזכור שהסכומים הללו תלויים בגורמים רבים ועשויים להשתנות בין פטנטים. חשוב לא פחות מכך, בכל צעד תידרשו לשלם רק על הסעיפים הרלוונטיים לשלב שבו אתם נמצאים, בין אם אתם עדיין בשלב העריכה ובין אם אתם נדרשים לספק הבהרות ביחס לבקשה שהגשתם. בנוסף, זהו השלב שבו תגייסו בוודאי משקיעים, כך שסביר להניח שיהיה לך מקור עזרה למימון התהליך. חוץ מזה, השאלה כמה עולה פטנט היא לא השאלה היחידה שכדאי לכם לשאול. בראשית הדרך, עוד לפני הגשת הבקשה, רצוי לערוך בדיקת היתכנות ולהבין מה סיכויי ההצלחה של המוצר, בתוך כמה זמן תחזירו את ההשקעה וכמובן – כמה תרוויחו ממכירות המוצר. עם הליווי המקצועי של חברת Top Patents תקבלו את התשובות לשאלות הללו, ותצאו לדרך כשאתה יודעים בדיוק לאן אתם הולכים.
חייגו אלינו יצירת קשר