אנחנו מוקפים במוצרים ובפיתוחים טכנולוגיים ששינו לנו את החיים או הקלו על פעולות שנראו פעם קצת יותר מסובכות. אנחנו מכירים את קפסולות הקפה שהפכו את הקפה ההפוך למצרך נגיש ופשוט שאפשר להכין גם בבית, את התרופות שהקלו עלינו משמעותית ואת המכשור הרפואי ששינה לחלוטין את הכללים. רוב המוצרים הללו נהנו במשך שנים מהגנה אחת חשובה, והיא זו שהעניקה לממציאים וליזמים את היתרון הגדול בתחום ואת הכסף הגדול. להגנה הזו קוראים פטנט, ואם אתם תוהים תהליך רישום פטנט הוא צעד נכון ויעיל שיכול להבטיח לכם את הקופה הגדולה, יש כמה נקודות חשובות למחשבה.

תהליך רישום פטנט – בדרך ליתרון תחרותי

אז נכון, לתהליך רישום פטנט עלות שעשויה להכריע את הכף, אבל לפני שאתם נמנעים מהצעד הזה בשל ההוצאה הצפויה לאורך הדרך, כדאי לעצור ולבחון לעומק את האפשרויות שמצפות לכם ביום שאחרי. כשאנחנו מפתחים מוצר חדשני ללא הגנה משפטית, אין לנו כל שכבת הגנה מפני המתחרים שלנו. המשמעות ברורה: כשהמוצר יגיע אל השוק סביר להניח שגם השחקים האחרים בזירה יחפשו את הדרך לייצר חלופה זולה יותר כדי לנגוס בנתח השוק ולפגוע בהכנסות שלנו. אם כן, חשוב להבין כמה עולה לרשום פטנט ולא פחות חשוב מכך, מה ההזדמנות שעומדת על הפרק והאם מדובר בהשקעה שיכולה להתברר כמשתלמת במיוחד.

רישום פטנט – עלות הצעדים השונים

עכשיו ננסה בכל זאת להגדיר את הפיסות שמרכיבות את פאזל התקציב שלכם, ולפני הכול כדאי להבהיר שקשה לזהות מראש מה תהיה העלות. הסיבה הפשוטה היא שלכל המצאה יש עלויות משלה, ובהתאם גם תהליך רישום פטנט שעשוי להשתנות באופן ניכר מזה שיידרש לרישום פטנט אחר. כך, במסגרת ההליך הזה ישנם מספר שירותיים חיוניים הדרושים כדי שנוכל לעשות את זה נכון, מעריכת הפטנט ועד להגשה ולבחינה שלו אצל רשם הפטנטים. בנוסף נדרשות גם אגרות שנתיות שעלותן איננה קבועה ותלויה בגורמים שונים. גורם מקצועי יוכל לסייע לכם להעריך את המספרים מבעוד מועד ולהבין כמה זה באמת עשוי לעלות לכם.

תהליך רישום פטנט – עושים את זה נכון

דרך טובה להתמודד עם האתגר הגדול שעל הפרק ולנצל בצורה חכמה ויעילה את המשאבים שלכם, היא להיעזר באנשי המקצוע שיעזרו לכם להימנע מטעויות ולייעל את תהליך העבודה. צוות Top Patents, המנוסה בעבודה עם יזמים וממציאים וברישום פטנטים, ילווה אתכם בכל שלב בדרך. מבחינת השטח וסריקת הפטנטים הקיימים בתחום, דרך הגשת הבקשה ועד לקבלת הפטנט המיוחל, זהו ליווי שמבטיח לכם ראש שקט הרבה יותר. כך תוכלו לנהל תהליך רישום פטנט שהוא יעיל וחכם, לתכנן את המהלכים שלכם בתבונה ולהגיע אל נקודת הסיום בהצלחה מרובה.
חייגו אלינו יצירת קשר