כולנו תוהים מפעם לפעם כמה נחמד יכול היה להיות אם היה מוצר שמספק מענה לצורך מסוים, פיתוח מיוחד שהיה מקל עלינו בתחום ספציפי או מכשיר שמבצע במקומנו פעולה שהיינו שמחים לא לבצע עוד לעולם. מן הצד השני, לא רבים הם האנשים שלוקחים את המחשבה הזו עוד כמה צעדים קדימה, מגלגלים את הרעיון עם חברים ומכרים, ומחליטים להפוך את הרעיון לפטנט שיכול לייצר עבורם רווחים נאים למדי. אם גם לכם יש רעיונות ופטנטים כדאי להבין את הקשר (ואת ההבדל) ביניהם, וגם איך תוכלו לרשום את הפטנט שלכם?
 

בין רעיונות לפטנטים – שלב ההגדרות


לפני שנבין איך רושמים פטנט ומתנהלים מול משרד הפטנטים, חשוב להבין על מה בדיוק אנחנו מדברים כאן. אם כן, פטנט הוא הזכות המשפטית שמקבל הממציא על ההמצאה שלו, זכות שניתנת לו לזמן מוגבל ובהתאם למדינה בה הוגשה הבקשה. כדי שהרעיון שלכם יוכר כמוצר חדשני ומהפכני תצטרכו להוכיח שהוא אכן כזה, ולכן עוד לפני שתצאו אל הדרך מומלץ לבצע סריקת פטנטים. תהליך זה נועד כדי להבטיח שאכן מדובר בהמצאה מקורית לפני שאתם מבקשים (ומקבלים) את הזכות הבלעדית על הפיתוח שלכם. בשלב זה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע המנוסים בתכנון ועריכת פטנטים, בעיקר משום שעם הגישה שלהם למאגרי המידע הדרושים ניתן לבצע סריקת פטנטים מקיפה וטובה באמת.
 

סריקת פטנטים היא רק הצעד הראשון


אחרי שביצעתם סריקת פטנטים ניתן להגיש בקשה לפי החוק, כאשר משרד הפטנטים הוא הכתובת הנכונה לטיפול בנושא. בהגשת הבקשה אתם למעשה מבקשים לקבל בלעדיות מוחלטת, מה שאומר שגם אם המתחרים שלכם ירצו לייצר מוצרים דומים לשלכם, על פי החוק ייאסר עליהם לעשות זאת. אפשר לזהות כמה דוגמאות קלאסיות למוצרים שנהנו מהזכות המשפטית הזו, כדוגמת קפסולות הקפה של נספרסו, הדיסק און קי או טפטפות ההשקייה, כאשר שני האחרונים הם אף פטנטים תוצרת כחול-לבן. כדי שתוכלו ליהנות מהיתרונות הברורים שיש לטייטל המבורך והחשוב להציע תצטרכו לבצע כאמור סריקת פטנטים, ולהמשיך משם לשלבים הבאים, לרבות פיתוח אבטיפוס כמובן.
 

ההתנהלות מול משרד הפטנטים


אחרי שזיהינו את הקשר בין רעיונות ופטנטים, וגם את החשיבות של סריקת פטנטים, הגיע הזמן לצאת לדרך ולעשות את זה נכון. חברת Top Patents מעמידה לרשותך את אנשי המקצוע הטובים ביותר, עם כל הידע והכלים שאתם צריכים, ועם המון ניסיון בליווי יזמים וממציאים לכל אורך הדרך. יחד נבצע סריקת פטנטים, נתכנן את המסלול הנכון עבורך וננהל באופן מסודר ויעיל את התקשורת מול משרד הפטנטים. בתהליך עבודה מקצועי וממוקד גם הרעיון הגדול שלכם יכול להפוך לפטנט שיעניק לכם בלעדיות בפיתוח המוצר שלכם, וזהו עוד צעד משמעותי בדרך. 
חייגו אלינו יצירת קשר