המוח היהודי ממציא פטנטים, הראש הישראלי מפתח מוצרים ייחודיים והשילוב בין השניים כבר הוכיח את עצמו לא פעם. ראינו ושמענו על יזמים ישראלים שעם רעיון מבריק רשמו הצלחה אדירה, ובחלק מהמקרים הם בוודאי נהנים מהפטנט הרשום על שמם. יש לפטנט הזה לא מעט יתרונות, אבל מעל לכל הוא מבטיח למוח היצירתי שעומד מאחוריו את חופש הפעולה. כל עוד הפטנט רשום ומוכר יש לממציא בלעדיות, מה שבעיקר מייצר הזדמנויות כלכליות לא מבוטלות. מצד שני, כדי להגיע לשם תצטרכו להשלים תהליך רישום פטנט – ומומלץ להבין מה צפוי בתהליך הזה.

תהליך רישום פטנט מתחיל בהוכחת המקוריות

לפני התכנון, הפיתוח, גיוס המשאבים או הגשת הבקשה, תהליך רישום פטנט מתחיל במחקר. נניח שיש לכם רעיון שנתפס בעיניכם כמהפכני, וגם החברים הטובים בטוחים שמדובר בהברקה של ממש. בפועל ייתכן שמישהו אחר חשב על זה קצת לפניכם, ואם הקדים אתכם בדרך יכול מאוד להיות שהרעיון שלכם יישאר במגירה עד שמישהו אחר יפתח אותו. במילים אחרות, לפני שתשקיעו זמן ומשאבים על רישום פטנט וחלומות גדולים על הכנסות מרשימות שינפחו את חשבון הבנק – נתחיל מבדיקה שתבטיח שאתם אכן הראשונים בתור עם הרעיון המבריק.

רישום פטנט והגדרת המוצר שלכם

בעוד המילה "רעיון" מתייחסת לקונספט הכללי שהרכבתם לעצמכם, רישום פטנט מחייב קצת יותר מחלומות ורודים. תהליך רישום פטנט צריך להתמקד במוצר שלכם, בפיתוח שעל הפרק ובאופן שבו המוצר הזה אמור לפעול. אתם לא צריכים להשקיע הון עתק בגיוס צוות גדול שיעבוד ימים ולילות על בניית דגם כמעט מושלם. בהחלט תוכלו להציג שרטוט או הדמיה, פתרונות חסכוניים ויעילים הרבה יותר. כך או כך, תהליך רישום פטנט מחייב אתכם להתחיל לפעול, ועם הליווי של צוות Top Patents נהפוך את הרעיון הכללי לחומרי גלם, ציוד ומרכיבים הדרושים לצורך הפיתוח. זה חלק בלתי נפרד מהתהליך, וחשוב להיות מודעים לכך.

כמה עולה תהליך רישום פטנט?

כמו כל דבר בחיים, גם תהליך רישום פטנט הוא תהליך שדורש מכם היערכות ברמה הכלכלית. גם כאן תצטרכו לשלם אגרות שונות ולהתמודד עם עלויות. בהחלט חשוב להבין מראש כמה זה יעלה לכם, וגם אם קשה לנקוב בסכום מדויק מבעוד מועד, אפשר לכל הפחות לספק הערכות ולהבין לאן צועדים מכאן. צוות Top Patents, שהיה שם עם יזמים רבים בתחילת הדרך וליווה אותם כל הדרך אל הפטנט המיוחל, כאן כדי להעניק לכם את השירות המקצועי והטוב ביותר שיש. רק כך תוכלו לייעל ולדייק, לפעול על פי כל חוקי המשחק וכללי הספר. עם ליווי מקצועי תוכלו למנוע מראש טעויות יקרות ולעקוף מכשולים שעלולים רק לעכב. אתם לא חייבים לעשות את זה לבד, ובוודאי אם המטרה היא להגיע אל רגע האמת, ואל הפטנט הרשום על שמכם.
חייגו אלינו יצירת קשר