תפקידו של עורך פטנטים הוא ללא ספק תפקיד משמעותי מאוד מבחינת הממציא. כדי להבין מה בדיוק הוא עושה וגם למה הוא חשוב כל כך, כדאי להתחיל ולהבין מה הוא פטנט ולמה אתם באמת צריכים אותו. אז ברמה הבסיסית והפשוטה ביותר – פטנט הוא למעשה הזכות שמקבל הממציא לפרק זמן מסוים. זוהי הזכות שלו לקבל הגנה מלאה על ההמצאה, הפיתוח או החדשנות שלו, ובזמן הזה הוא גם היחיד שיכול לעשות שימוש בהמצאה. היתרון כאן ברור, והבלעדיות שמקבל הממציא מעניקה לו יתרון בולט בשוק. כדי לעשות את זה נכון ולרשום את הפטנט נדרש עורך פטנטים.

אז מה עושה עורך פטנטים?

באופן כללי, עורך פטנטים הוא בעל מקצוע מוסמך, שלמעשה מורשה לערוך פטנטים. על פי החוק הוא זה שרשאי לעסוק במלאכה, ובפועל הוא יועץ לממציאים וליזמים שמתכננים להפוך את החזון שלהם למציאות – ורוצים להגן עליו. חשוב לזכור שההמצאה הזו היא קניין רוחני בעל ערך עצום, וכדי לקבל את ההכרה בה נדרש הליך בירוקרטי ומסודר המורכב משלבים מוגדרים וברורים. מחקר ההמצאה ובדיקת החדשנות (הסעיף המשמעותי ביותר בתהליך) ועד לרגע שבו מתקבל האישור, עורך פטנטים הוא זה שמייעץ מניסיונו ומהידע הרב שלו בתחום, והוא עושה את זה עם הסמכה ובכפוף לאישורים הדרושים.

תהליך רישם הפטנט – על קצה המזלג

כדי להגיע אל המטרה הסופית, כלומר אל הפטנט הרשום, תצטרכו לעבור מסלול לא קצר. עורך פטנטים מנוסה יידע ללוות אתכם בכל צעד בדרך הזו כדי שלא תפספסו שום דבר, ובעיקר כדי לחסוך זמן, טעויות, כסף ואנרגיה. הצעד הראשון הוא מחקר מעמיק ויסודי שיבטיח לכם שהרעיון החדשני הוא בדיוק כזה, ושלא היה מישהו שהמציא את הגלגל (או את המוצר שלכם) קצת לפני שחלמתם עליו בלילה. חברת Top Patents, עם צוות מיומן המנוסה בליווי יזמים וממציאים בתהליך רישום הפטנט, מציעה לכם ייעוץ אישי ומלא משלב המחקר ועד לקבלת הפטנט, דרך הגשת כל הניירת והמסמכים הדרושים לכם.

האם החוק מחייב אתכם להעסיק עורך פטנטים?

התשובה לשאלה המתבקשת הזו היא לא. אתם בהחלט יכולים לעשות את זה לבד, אבל כדאי לקחת בחשבון שהגשת בקשה לפטנט היא לא משימה שמסתכמת בהגשת מכתב רשמי או טופס פשוט. בפועל תצטרכו לעמוד בשורת דרישות, להגיש טפסים ומסמכים, וגם שרטוטים ותכניות ברורות. עורך פטנטים יעזור לכם להגן על כל הזכויות שלכם בכל שלב בדרך, והוא גם זה שיכול לייעץ לכם איך לפעול ואיך להגן על הרעיון שלכם, זה שיהפוך בקרוב לפטנט. חברת Top Patents מבינה עד כמה הפטנט שלכם קריטי ועד כמה רגיש הוא התהליך אליו אתם מתכוונים לצאת. כדי למנוע טעויות ולמקסם את התוצאות, הצוות המקצועי מעניק לכם ייעוץ מהשורה הראשונה – בדיוק כפי שמגיע לפיתוח החדשני שלכם.
חייגו אלינו יצירת קשר