לרשום פטנט באופן רשמי אינו דבר פשוט והעלויות לרוב נחשבות לגבוהות. שאלה כמה עולה לרשום פטנט בישראל? או כמה עולה לרשום פטנט במדינות אחרות? אין תשובה אחת ברורה. 
העלות במסגרת תהליך של רישום פטנט תלויה במספר רב של גורמים ומשתנים. לצד אלו, מוצאים עצמם ממציאים וחברות רבות בתוך כדי לרשום פטנט, כשישנן עלויות נוספות שלא לקחו בחשבון או כאלו שנוצרו בתוך התהליך המורכב. 
בישראל קיימים מספר רב של משתנים בתהליך המאפשר לרשום פטנט. גם בישראל וגם במדינות אחרות אין מחיר מדף לסוגים מסוימים של פטנטים בעת רישומם.
 

שכר טרחה למול מורכבות הפטנט

חלק מההוצאה שיש לקחת בחשבון על מנת לרשות פטנט הינו שכר הטרחה שיש לשלם לחברה שמובילה את רישום הפטנט שלנו. שכר טרחה המשתנה בהתאם למורכבות או פשטות ההמצאה. 
באופן טבעי, המצאת פטנט בתחומי הכימיה והביולוגיה ייחשבו למורכבים יותר לעומת תחומים אחרים ובצידם עלות גבוה יותר של שכר טרחה שישולם לעורך הפטנטים בתוך אותה חברה.

 

שכר הטרחה עבור עיון בפרסומים קודמים

שאלה נוספת בנוגע לכמה עולה לרשום פטנט תביא את המחיר להיות מושפע גם מהידע הקודם הקיים בתחום בו אנו רוצים לקדם את הפטנט שלנו. במקרים ובהם לממציא הפטנט או לחברה יש ידע רחב בתחום ובתוכו פרסומים קודמים, יהיה הצורך שעורך הפטנטים של החברה המלווה אותנו יעבור על כל המידע הקיים. לא פעם מדובר על מידע רב שיש לעבור עליו, ללמוד אותו ולהבינו על מנת להעמיק בהבנה ובייחודיות של הפטנט החדש. 
ככל שחומרי הרקע הקודמים רבים יותר, כך נצטרך לשלם שכר טרחה גבוה יותר לעורך הפטנטים ולחברה שבחרנו בה להוביל את תהליך רישום הפטנט.

 

תשלום אגרה בין ממציא פרטי לחברה

שוני נוסף בכל הנוגע לשאלה כמה עולה לרשום פטנט בישראל נוגע לזהות הממציא או הממציאים. במקרה ומדובר בממצאי פרטי תשלום האגרה לרישום הפטנט יהיה נמוך יותר לעומת מקרים ובהם ההמצאה נערכה במסגרת חברה גדולה לה מחזור עסקים גדול, כשהיא תידרש בתשלום אגרה גדול יותר.

 

צמצום עלויות

כמו בכל תוכנית עסקית רחבה, גם כשאנו מחליטים כי ההמצאה שלנו אכן חדשה ואנו רוצים להתחיל בתהליך על מנת לרשום פטנט, חשוב לפעול באופן שיביא אותנו לצמצם עלויות עד כמה שניתן. 
במסגרת פיתוח הפטנט בהמשך אנו נצטרך, למשל, לבנות אב טיפוס לפטנט החדש אותו המצאנו. בניית אב טיפוס בכל פעם תכלול בתוכה שימוש בחומרי גלם יקרים. הדבר יכול לגרום לכך שבכל בניית אב טיפוס העלות הרבה יכולה להוביל לפגיעה אנושה בתקציב. 
למול הידיעה שכל ממציא, במסגרת תהליך יצירת הפטנט, יזדקק לחומרי גלם מסוימים, יהיה עליו לפעול על מנת לאתר את המפעלים שיוכלו לספק לו את חומרי הגלם במחירי עלות. פעילות זו תביא לצמצום רחב בעלויות ורישום הפטנט יהיה נמוך יותר. 
חייגו אלינו יצירת קשר