כאשר אדם רוצה או מתכנן לרשום פטנט על שמו, אחת השאלות הראשונות שהוא שואל היא כמה עולה לרשום פטנט.
 לשאלה זו יש תשובות שונות, היות שהיא תלויה במשתנים שונים כגון: הטכנולוגיה המעורבת בהמצאה, מידת מורכבותה, זהות המדינות שבהן מתבקשת הגנה על הפטנט, שיעור מורכבות בחינת ההיתכנות והכדאיות של הפטנט, הוצאות על תרגום ( במידה שהן נדרשות), סוגי האגרות שיש לשלם ועוד. בכל מקרה מדובר בהוצאה כבדה. 
 
כאשר נשאלת השאלה כמה עולה לרשום פטנט חשוב לדעת כי הרישום פטנט הוא תהליך רב- שלבי, אשר עלות כל שלב בו שונה ומשתנה על פי הנתונים הייחודיים לפטנט.
  1. השלב הראשון הוא שלב חיפוש אחרי ידע קודם, אשר מטרתו היא לברר, האם פורסמה המצאה דומה ונרשם פטנט דומה. מטרה נוספת היא לסייע לבעל מקצוע- עורך פטנטים – לאפיין ולהגדיר את האמצאה על-פי מכלול הפרסומים הקודמים. 
  2. פנייה אל משרד הפטנטים (רשם הפטנטים) בבקשה לאשר פטנט. הבקשה צריכה להיות מנוסחת על פי כללים בינלאומיים. מי שמנסח הוא עורך פטנטים הבקיא בתחום זה. 
  3. חשוב  לציין, כי רישום פטנט התחלתי מגן עליו לא רק במדינה שבה הוא נרשם. 
  4. בקשה לרישום הפטנט כרוכה בעלויות שלא ניתן לאמוד אותן בלי בחינת מה שנדרש לשם כך. 
  5. תשובה לשאלה כמה עולה לרשום פטנט היא אפוא תשובה התלויה במשתנים שונים, לרבות באגרות ובהוצאות נוספות- חלקן צפויות וחלקן בלתי צפויות: אגרות רישום, בקשות בחינה, פרסום, חידושים ( יש מדינות שבהן נדרש תשלום שני עבור חידוש הבקשה עד אישורה)
מעיון במרכיבים ובשלבי עלויות רישום פטנט עולה, כי מדובר בסכום העשוי להיאמד בכמה אלפי או עשרות אלפי שקלים.
מי מהממציאים שיש להם קשרים עם בעלי הון, יוכלו, כצפוי וכמשוער, לגייס מי מהם להשקיע. דרך אחרת להשקעה היא לממן את התהליך היא באמצעות מימון המונים. 
בשורה התחתונה: אם יש לכם רעיון לפטנט – מקומי או עולמי- אל תתנו לעלויות הכרוכות בבחינת תהליך היתכנותו וכדאיותו להניא אתכם מהמסע אל אישורו ורישומו.
חייגו אלינו יצירת קשר