המצאות מלוות את האדם מתחילת תולדות האנושות. משום שההמצאה הינה רעיון ולא אלמנט מוחשי, היא ניתנת להעתקה. כתוצאה מכך, ההשקעה שממציא הפטנט עשה עלולה לרדת לטימיון. בעידן של חדשנות טכנולוגית ושל קדמה, תחום הפטנטים הופך לדומיננטי במיוחד שכן, כל אדם יכול להמציא פטנט שיענה על צורך מסויים ללא ניסיון או ידע קודם. כמו כן, חשוב להבין שלא מספיק להיות רק בעל רעיון חדשני ופורץ דרך אלא גם בעל חשיבה פרקטית ויישומית. על מנת שתוכלו להתחיל בתהליך חשוב שתדעו איך רושמים פטנט, כיצד מתבצע תהליך סריקת פטנט ומהי עריכת פטנטים.
 

איך רושמים פטנט בישראל?
 

אם יש לכם רעיון שאתם רוצים להפוך אותו למוצר מוחשי, תצטרכו לדעת מהו תהליך רישום פטנט. לפני שתתחילו בתהליך רישום הפטנט, תצטרכו לבצע סריקת פטנט על מנת לוודא שאין פטנט זהה הקיים בשוק הארצי והעולמי לפטנט שאותו רציתם לרשום. לאחר שווידאתם את מקוריות הפטנט, תוכלו להתחיל בתהליך רישומו. על מנת לרשום פטנט יש לנסח את ההמצאה בצורה ברורה המסבירה על החדשנות, הייחודיות ועל התועלת שלה בין אם מדובר בשיטה ובין אם מדובר במוצר. מגישים את הבקשה לרשות הפטנטים, אם הפטנט שלכם מיועד לחו"ל, יש להגיש את הבקשה גם לרשות הפטנטים במדינה שאליה הפטנט מיועד.

איך ניתן לקבל את האישור לעריכת פטנטים?
 

עורך פטנטים הוא נציג של ממציא הפטנט אל מול רשויות החוק שתפקידו להגן על הפטנט אל מול רשויות החוק ולאפשר לפטנט הפצה בטוחה ויעילה ברחבי העולם. עורך הפטנטים מסייע בתהליך סריקת הפטנטים ומוודא שאין פטנט זהה בשוק לפטנט שאותו רשמתם. בנוסף, עורך הפטנטים מסייע בייצוג משפטי וברישום פטנטים מול רשם הפטנטים, ניסוח רישיונות, הסכמי סודיות וכדומה. 
לאחר שמוגשת בקשת רישום הפטנט, היא נמצאת בתהליך בחינה של רשות הפטנטים. ניתן להגיש בקשה לקיצור זמן בחינת הפטנט. בדרך כלל בקשה זאת מתקבלת ומאפשרת קיצור משמעותי של התקופה לאישור הפטנט. לאחר קבלת בקשת הקיצור, האישור יכול לתקבל תוך פחות משנה. 

אז אם אתם בעלי רעיון חדשני, מקורי ובעל השפעה מרחיקת לכת כדאי שתיצרו קשר עם חברת טופ פטנט. חברת טופ פטנט הינה חברה בעלת ניסיון רב בתחום הפטנטים והחדשנות שתלווה אתכם לאורך כל התהליך – החל מהשלבים הראשונים של סריקת הפטנט ועריכת הפטנטים ועד לרישום הפטנט, לאישורו ולהפצתו. 
חייגו אלינו יצירת קשר