יש לכם רעיון חדשני. כלומר, נדמה לכם שהוא חדשני. אתם בטוחים שהוא יכול לשנות את העולם, או לכל הפחות להציע פתרון יעיל במיוחד לצורך מסוים של קהל יעד ספציפי. השאלה היא האם הרעיון הזה יכול להפוך לפטנט, ואם כך -  כמה עולה לרשום פטנט ומאיפה מתחילים?

האם יש לכם פטנט ביד?

השאלה הבסיסית ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם, היא האם הרעיון שלכם באמת מקורי וחדשני, האם יש לו תרומה ממשית או האם הוא מציע התקדמות טכנולוגית או תעשייתית כלשהי. אם מצאתם פתרון נהדר לאתגר קיים, מענה טכנולוגי לצורך כזה או אחר, או אפליקציה שתעזור לעסקים, להורים או ליזמים, למשל, הרי שיש סיכוי לא רע שיש לכם הזדמנות לבצע רישום פטנט וליהנות מכל היתרונות שיש למהלך הזה להציע. עם זאת, כדאי להקדים ולבצע מחקר יסודי כדי להבטיח שאכן מדובר בפתרון חדש ומקורי שלכם, שכן זוהי הדרישה הבסיסית ביותר בתהליך הרישום.

כמה עולה לרשום פטנט?

זיהיתם את היתרונות של הרעיון שלכם ואתם גם די בטוחים שיש לכם את מה שצריך כדי לקצור את הפירות, אתם בוודאי תוהים כמה זה עומד לעלות לכם. אז נכון, לתהליך רישום פטנט מחיר לא מבוטל, אבל המחיר הזה תלוי בכמה וכמה נושאים עיקריים. למשל, בשלב המחקר רצוי להיעזר בשירותיו של  עורך פטנטים שמכיר היטב את כל מאגרי המידע והכלים לביצוע סקר יסודי באמת, ועם הליווי המקצועי הזה תוכלו לנהל את התהליך כולו טוב יותר. לצד התשלום לעורך הפטנטים תשלמו גם אגרות בעת הגשת הבקשה וגם לאחר שהפטנט שלכם יירשם באופן רשמי, ורצוי להעריך במדויק ככל האפשר את עלויות פיתוח האבטיפוס, כוח האדם וכל גורם אחר המעורב בתהליך הרישום.

רישום פטנט מחייב סבלנות

אחרי שבחנתם את השוק והוכחתם שיש לכם פיתוח מקורי ומיוחד במינו, ואחרי שהבנו כמה עולה לרשום פטנט, אתם יוצאים לדרך. עם עורך פטנטים מיומן אתם עורכים את הבקשה, מכינים את כל המסמכים הדרושים, כולל תיאור המוצר ואבטיפוס שעוזר להסביר איך הרעיון שלכם אמור לעבוד. בשלב הזה תצטרכו להתאזר בסבלנות רבה, שכן רישום פטנט הוא תהליך מורכב וממושך. לאורך הדרך ייתכן שתתבקשו להציג מסמכים נוספים, להשיב לשאלות או לספק תשובות לדילמות של רשם הפטנטים.

אתם לא לבד בתהליך

אז נכון, לתהליך רישום פטנט מחיר שחשוב להכיר, ולצד העלויות תצטרכו להפגין גם אורך רוח. מצד שני, עם הליווי המקצועי של Top Patents אתם לא לבד בתהליך הזה. הצוות המקצועי הוא זה שיבצע את המחקר הראשוני והמעמיק, ואנשי המקצוע הטובים והמנוסים יעזרו לכם בניסוח הבקשה, בהכנת כל הניירת הדרושה ואף בתכנון ובעיצוב המוצר. אלה הם כל כלים שאתם צריכים כדי לצאת לדרך כשאתם מצוידים בכל הכלים הנכונים.

חייגו אלינו יצירת קשר