כל מי שתהה אי פעם על רעיון של רישום פטנט בוודאי שמע את צמד המילים "רשם פטנטים". בין אם העמקתם וגיליתם איך התהליך המורכב הזה מתנהל ובין אם הרעיון נשאר בגדר מחשבה חולפת בלבד, בהחלט ייתכן שההמצאה שעליה אתם חולמים יכולה להצליח. כשזה יקרה תהיה לכם בלעדיות בשוק, ועם היתרון הזה קשה מאוד להתחרות. אם כך, תצטרכו להבין מי הוא רשם הפטנטים ומה תפקידו, וגם להבין איך מתבצע רישום פטנט בפועל. בנוסף כדאי לזכור שלרישום הפטנט שלכם יש גם מחיר המורכב מאגרות ותשלומים שונים, וחשוב להבין מראש כמה עולה לרשום פטנט בישראל.

רשם הפטנטים מגדיר את מהות הפטנט

התפקיד העיקרי של רשם הפטנטים הוא לרשום את הרעיון או ההמצאה שלכם כפטנט. ליתר דיוק, הוא גם זה שמגדיר את מהות הפטנט, וזה בדיוק מה שאמור לספק לכם את ההגנה הדרושה בפני המצאות דומות מצד המתחרים שלכם. ההגנה המשפטית הזו חשובה, שכן היתרון התחרותי שלכם מושפע מהכוח והשליטה שלכם בשוק, ומהבלעדיות שתקבלו על הפיתוח המקורי. השאלה המתבקשת היא, כמובן – איך לרשום פטנט כמו שצריך ומאיפה מתחילים? ובכלל, האם יש לבקשה שלכם סיכוי להתקבל, כמה התהליך הזה אמור לעלות לכם והאם הצעד הזה באמת עומד להשתלם לכם?

לפני הכול: כך רושמים בפועל

אחת השאלות המרכזיות היא איך לרשום פטנט, וכדי להשיב עליה חשוב להבין את התהליך בצורה מלאה ומדויקת. בשלב הראשון תצטרכו לבצע חיפוש פטנטים ולוודא שהרעיון שלכם מקורי באמת, שאין פטנט קיים וגם שאיש לא הגיש בקשה דומה לפניכם. בהנחה שהחיפוש יוכיח את הבלעדיות שלכם תוכלו להמשיך לשלבים הבאים ולהגיש בקשה מפורטת הכוללת גם שרטוטים ומידע מדויק על ההמצאה, לרבות אבטיפוס שידגים את שיטת הפעולה, את המנגנון את העיצוב החדשני שלכם. תצטרכו לשלם גם אגרות שונות המצטרפות לשכר הטרחה של עורך הפטנטים והגורמים המקצועיים שילוו אתכם בדרך, מה שעונה על השאלה החשובה הבאה – כמה עולה לרשום פטנט?

כמה עולה לרשום פטנט?

רישום פטנט יעלה לכם כסף, וזה בוודאי לא תהליך זול (או חינמי) אבל בהנחה שתקבלו את אישור רשם הפטנטים תיהנו מבלעדיות שתחזק את המעמד שלכם בשוק. בין השאר תצטרכו לשלם שורה של אגרות, תלוי באופי הבקשה שלכם. כך נקבעות אגרות נוספות להגשה בינלאומית, אגרה התלויה באורך הבקשה ואף אגרה על הגשה אלקטרונית. כדי לייעל את התהליך ולצמצם  את סבבי ההתנגדויות והשאלות, חברת Top Patents מלווה אתכם מהצעד הראשון, וזו הדרך להבטיח לעצמכם דיוק בכל פרט ובכל שלב, והגשת בקשה מלאה ומסודרת שתגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את ההכרה בפטנט וליהנות מכל היתרונות שיש לו להציע לכם.
חייגו אלינו יצירת קשר