השאלה "כמה זה עולה לנו" היא שאלה שעולה כמעט מדי יום, כמה פעמים ביום. במקרים רבים התשובה עליה לא באמת תשנה את ההחלטה האם לרכוש מוצר או לבצע מהלך, ובכל זאת, כאשר השאלה היא כמה עולה לרשום פטנט לא מעט ממציאים מתחילים לגמגם ולהסס. זה לא קורה משום שמדובר בסכום בלתי מציאותי בעליל, אגב. זה קורה משום שהתשובה איננה פשוטה, וגם איננה אחידה. כדי להבין כמה עולה פטנט חשוב להבין איך התהליך הזה עובד ומה משפיע על חישוב העלויות. המאמר שלפניכם יעשה קצת סדר בבלגן.

כמה לרשום פטנט מקורי באמת?

אם יש לכם רעיון חדשני, או לפחות פיתוח שאתם ממש בטוחים שגיליתם לראשונה, הגיע הזמן לוודא שאתם אכן מקוריים כפי שנדמה לכם. כדי להבין כמה עולה לרשום פטנט חשוב לזכור שרק רעיון מקורי וחדשני יזכה אתכם במעמד הנחשק הזה, וכדי לחסוך כסף וכאבי ראש בהמשך – עדיף שתערכו את הסקר הזה מראש. בשלב איסוף המידע נבצע בדיקה יסודית ומעמיקה כדי לגלות האם מישהו חשב על הרעיון הזה לפניכם (וגם פיתח אותו) בין אם בישראל ובין אם מחוץ לגבולותיה. אתם יכולים לבחור לוותר על השלב הזה באופן עקרוני, אבל כדי למנוע עלויות מיותרות בהמשך וכדי לוודא שאתם מקדמים רעיון מקורי באמת, עדיף להיעזר בגוף מקצועי כמו Top Patents שיעזור לכם עוד בראשית הדרך.

כך נראה תהליך הרישום

כדי להשיב על השאלה כמה עולה לרשום פטנט כדאי להכיר את התהליך קצת יותר לעומק, והוא מורכב מכמה שלבים מרכזיים. לאחר שווידאתם את מקוריות הרעיון שלכם תצטרכו לערוך בקשה רשמית להכרה בפטנט שלכם, כאשר יש לכם אפשרות להגיש בקשה בישראל בלבד, במדינות אחרות או בקשה בינלאומית. חברת Top Patents תסייע לכם בשלב הזה באופן מקצועי ויסודי, כדי להבטיח שהבקשה תוגש באופן מדויק. אם השאלה היא כמה עולה לרשום פטנט, התשובה תלויה באופי הפטנט ובמורכבות הבקשה, שכן פטנטים שונים מורכבים יותר או פחות ובהתאם גם הבקשה להכרה בהם תהיה מורכבת יותר או פחות.

כמה עולה לרשום פטנט בפועל?

לאחר הגשת הבקשה בשלב הזה, ולאחר שנה יגיע שלב הבחינה. גם כאן קשה להעריך במדויק כמה עולה לרשום פטנט משום שרשם הפטנטים יגדיר את הפעולות הנדרשות לבחינת הפטנט שעל הפרק, והעלות תיקבע על פי היקף השינויים הנדרשים ומהותם. רק לאחר בחינת הפטנט לעומק ולאחר אישורו תוכלו להתרווח לאחור וליהנות מהפטנט הרשום על שמכם. בשלב הזה תידרשו לשלם אגרת חידוש שנתית שעלותה נקבעת בהתאם למדינה שבה בחרתם לרשום את הפטנט. כדי להעריך את עלות התהליך ולהבין כמה עולה לרשום פטנט ואיך עושים את זה בדרך היעילה והטובה ביותר, דברו עם הצוות שלנו. עם הניסיון של Top Patents נוכל לעזור לכם לעבור את התהליך הזה עם מינימום הפתעות ומקסימום תועלת.
חייגו אלינו יצירת קשר