בתהליך פיתוח המוצר שלכם יש כמה שלבים מרכזיים, בהם רישום פטנט (בהנחה שהמוצר שלכם חדשני ומקורי) ובניית אבטיפוס. למעשה, אבטיפוס הוא אחד הצעדים הבסיסיים ביותר, והוא חשוב משום שהוא זה שמאפשר לנו להבין איך ייראה המוצר, איך הוא צפוי לעבוד, איך ייראה ואילו תיקונים ופיתוחים נדרשים מאיתנו עד לקבלת המוצר המושלם. זהו תהליך לא קצר אבל הוא גם חיוני משום שזוהי הדרך הטובה ביותר להבין מה נדרש כדי לפתח את המוצר, אילו חומרים או טכנולוגיות נצטרך וכמה זה יעלה לנו. כדי לקבוע את הפוטנציאל הטמון במוצר החדש וגם לדעת האם מדובר בפיתוח כלכלי או לא, המודל הזה פשוט נחוץ. אז מהו אבטיפוס ואיך מתכננים אותו נכון?

הגורמים המעורבים בבניית אבטיפוס

כדי לבנות אבטיפוס אנחנו צריכים לתכנן את התהליך עד כמה שאפשר, ולגייס לצורך כך גם את אנשי המקצוע הטובים ביותר. בהתאם לאופי המוצר נצטרך לקבוע אילו טכנולוגיות דרושות לנו, האם יש צורך במכונה כלשהי, בחומרי גלם, בתכנון הנדסי מדויק או בעבודה עם בית מלאכה כזה או אחר. בניית מתודולוגיה היא שמאפשרת לנו לבנות את התהליך, לתכנן את המפרט הטכני ולבצע שינויים ושיפורים לכל אורך הדרך. הדגם הראשוני גם יאפשר לנו לגייס משאבים נוספים בהמשך ולפנות למשקיעים פוטנציאליים. צוות Top Patents המנוסה בתהליכי רישום פטנטים, תכנון ובניית אבטיפוס, יסייע לכם גם בשלב הזה ולכל אורך התהליך. תשומת הלב לפרטים הקטנים, תכנון מדויק ובניית מתודולוגיה מסודרת, אלה הם הצעדים שיקדמו אותנו לעבר המטרה – מוצר חדשני וייחודי, פטנט רשום, כזה שיכול לקדם אותנו אל השלב הבא (ולמכירת המוצר).

כמה עולה לבנות אבטיפוס?

שיקול משמעותי לפני תחילת התהליך הוא כמובן השיקול הכלכלי, וזהו נושא שרצוי להיערך אליו מבעוד מועד. עלויות בניית אבטיפוס תלויות באופי המוצר, במורכבות התכנון ובפרטים הטכניים הקטנים ביותר. אבטיפוס שדורש שילוב בין מספר מגנונים, לדוגמה, ידרוש משאבים ניכרים לצורכי הפיתוח, בוודאי בהשוואה לפיתוח אבטיפוס עם רמת מורכבות נמוכה יותר. גם התיקונים והליטושים שיידרשו, התכנון ההנדסי והחומרים – כל אלה ישפיעו באופן דרמטי על עלויות הפיתוח של המודל. עם ליווי מקצועי עוד משלב התכנון תוכלו לדעת לקראת מה אתם צועדים, מה התקציב שיידרש וגם כמה זמן התהליך עלול להימשך.

אבטיפוס ורישום הפטנט שלכם

אז נכון, בניית אבטיפוס היא משימה שדורשת תקציב, זמן וסבלנות עד אין קץ, והתהליך ממש לא מסתיים שם. לצד התכנון והפיתוח תצטרכו לבצע מחקר שוק מעמיק כדי לוודא שהמוצר שלכם חדשני ומקורי באמת, להכין בקשה מסודרת לצורך רישום פטנט ולהתמסר לתהליך מורכב וממושך למדי. עם זאת, כשאתם מלווים בצוות Top Patents התהליך כולו הופך למסודר ופשוט הרבה יותר, וזו נקודה חשובה אם המטרה שלכם היא לייצר פטנט שיספק לכם בלעדיות בתחום ויאפשר לכם לקצור רווחים נאים לאורך הדרך.
חייגו אלינו יצירת קשר