יזמים רבים ממהרים להכריז בגאווה ובחזה מנופח על ההמצאה המבריקה ועל הפטנט הייחודי שלהם, זה שאיש לא הצליח לפתח לפניהם. במקרים רבים ההכרזה מגיעה הרבה לפני שהפטנט אושר וגם לפני שהבקשה להכרה בו נשלחה, ובאותה הזדמנות גם פיתוח אב טיפוס הוא מהלך שמצליח להישכח ולהידחק הצדה. אלא שיש לו חשיבות רבה בתהליך הזה, ולא רק לצורך קבלת האישור המיוחל – אלא גם עבורכם. אז מה חשוב שתדעו, מה האפשרויות שלכם וכמובן, למה בכלל צריך את זה?

מה צריך לדעת לפני שניגשים למלאכת הפיתוח?

אם אתם משתוקקים להגיש בקשה להכרה בפטנט שלכם, הבשורה הטובה היא שאתם לא צריכים להשקיע משאבים כבירים וזמן יקר בהפקת המוצר שלכם. סביר להניח שכדי להשלים את העבודה תזדקקו לתקציב מכובד, לכוח אדם, לחומרי גלם ולעוד שלל מרכיבים שבלעדיהם פיתוח אב טיפוס יהיה מאתגר במיוחד. הפתרון החלופי, שהוא ללא ספק יעיל וחסכוני הרבה יותר, הוא הגשת שרטוטים או הדמיות שיציגו את המטרות ואת שיטות העבודה של המוצר שלכם בקלות רבה יותר. התרשים המדויק הוא מפת הדרכים הברורה, זו שתצייר את התמונה המלאה ותדגים מה צפוי לקרות בסוף התהליך – אחרי שהפטנט יזכה להכרה והמוצר ייכנס לפיתוח.

פיתוח אב טיפוס והגשתו

כאמור, פיתוח אב טיפוס יכול להיות פשוט (באופן יחסי) אם תתכננו הדמיה ממוחשבת שתעשה את העבודה במקומכם ותבהיר לצופים בה בדיוק איך ייראה המוצר, מה המנגנון המרכזי שלו ואיך ניתן להפעיל אותו. כשאתם מודעים לצרכי המוצר, לפרטים הקטנים, לתפעול שלו ולמפרט הטכני כולו, אתם יכולים להציג רעיון ברור ומובנה, כזה שיכול להבהיר היטב למה אתם עושים את זה, מה הצורך שהמוצר ממלא – ואיך בדיוק הוא ימלא את הצורך הזה. עם הליווי המקצועי של Top Patents תוכלו לתכנן פיתוח אב טיפוס בצורה טובה, יעילה ומדויקת, ולחסוך לעצמכם זמן והרבה כסף.

היתרון של פיתוח אב טיפוס

אב טיפוס הוא מרכיב משמעותי בתהליך רישום הפטנט שלכם, אבל האמת היא שיש לו יתרון משמעותי גם עבורכם. בסופו של יום, לכל מוצר יש עלות והיא זו שתקבע את התמחור הנכון. כדי להבין מה הוא המחיר שתשלמו על פיתוח המוצר שלכם, האם ההשקעה הזו בכלל משתלמת וכמה תוכלו להרוויח – אם וכאשר הפטנט יאושר – חשוב לבצע בדיקה מקדימה, ורצוי שהיא תהיה יסודית ככל האפשר. הצוות המקצועי של Top Patents, עם ניסיון רב בליווי יזמים ועסקים בתכנון מוצרים, פיתוח אב טיפוס ורישום פטנטים, ילווה אתכם בכל צעד בדרך הזו. מהבדיקה הבסיסית ביותר, זו שתקבע אם הרעיון שלכם אכן מקורי וחדשני, דרך בחינת הכדאיות ועד להגשת הבקשה ולקבלת האישור. זוהי הדרך הפשוטה, היעילה והמדויקת ביותר שיש.
חייגו אלינו יצירת קשר