תהליך של פיתוח פטנטים ורעיונות כולל בתוכו מספר שלבים הכרחיים ומשמעותיים המהווים חלק מחוליה אחת ארוכה שבסופה מגיע מוצר או רעיון לידי מימוש שממנו יכולים ליהנות רבים. 
בכל תהליך של פיתוח פטנטים חדשים ישנו שלב משמעותי והתחלתי הנוגע לגיוס משקיעים. אלו שיוכלו להעניק את הגב הכלכלי לפיתוח פטנט בו הם מאמינים. 
 

שימוש ברשתות חברתיות


בשנים האחרונות הפכה הפלטפורמה של הרשתות החברתיות לכלי משמעותי בגיוס משקיעים לפטנטים. אותן רשתות מאפשרות לנו לחשוף את רעיון שלנו למשקיעים רבים הן בישראל והן בחו"ל. 
ב"פייסבוק" ניתן למצוא מספר קבוצות ייעודיות שבהן ניתן לפרסם פטנטים ורעיונות בתחומים רבים. בקבוצות אלו נמצאים גם משקיעים וחברות הנחשפות לאותם פוסטים כשחשיפה שלהם למצור או רעיון פוטנציאלי יכול להוביל לכך שאותם משקיעים ירצו לקדם ולהשקיע באותו רעיון. 
 

גיוס השקעה כספית באמצעות מימון המונים


פלטפורמת גיוס המונים הוכיחה עצמה כיעילה בלא מעט מקרים. בשנים האחרונות פלטפורמה זו הוכיחה עצמה בגיוס כספים עבור חולים שהזדקקו לניתוח מציל חיים, בקידום יוזמות חברתיות ואף בעזרה למעוטי יכולת. 
אלו העוסקים בהמצאה של פטנטים ורעיונות רואים בפלטפורמה של מימון המונים דרך נוספת להשקעה ברעיון או ההמצאה אותו הם מקדמים. כאן, בניגוד לדרכים אחרות, מימון התהליך לא נעשה על ידי משקיע אחד לו יכולות כלכליות רחבות, אלא על תרומתם הצנועה של כל גולש שהופכת בסופו של דבר לסכום משמעותי המאפשר לאותו ממציא את הגב הכלכלי לו הוא זקוק. 
שימוש בפלטפורמת מימון המונים עבור פטנטים והמצאות יכולה להיות מוצלחת ולגייס כספים רבים במיוחד אם יהיה מדובר בפטנט או המצאה שיש בהם לשרת קהל רחב של אנשים. פטנט שיפורסם בפלטפורמה זו, למשל, בתחום שישרת אימהות מניקות יכול להוביל גולשות רבות לבצע תרומה כספית עבור אותו פטנט ובכך לקדמו. 
שימוש בפלטפורמה מימון המונים יצריך כמובן עבודה מקצועית בחשיפת הרעיון לאנשים שיש וירצו לתרום לאותו פרויקט. כאן מומלץ לפנות לחברות קידום אתרים להן ניסיון בקידום רעיונות במסגרת פלטפורמה זו. חשיפה נכונה של הפטנט או הרעיון ברשתות החברתיות ובשאר המדיות הדיגיטליות יהיה ההבדל בין כישלון להצלחה בגיוס השקעה כספית מספקת. 

השתתפות בירידי השקעה בארץ ובחו"ל


לאורך כל השנה מתקיימים בישראל ובמדינות מערביות רבות ירידים רבים אליהם מגיעים משקיעים מכל העולם. ירידים אלו מהווים במה מכובדת ומאפשרת של יוצרי פטנטים ורעיונות להציג את מרכולתם. 
חשוב כמובן לבחור בצורה נבונה וחכמה לאילו ירידים כדאי להגיע ויהיו רלוונטיים במציאת משקיע. 
לצד הבחירה בירידים הרלוונטיים לרעיון והמוצר שלנו, חשוב לבנות מערך מקצועי שאותו נציג בפני משקיעים. חלק מהמערך צריך לכלול אני שיווק ויח"צ, היכולת להציג אב טיפוס של המוצר, להכין חומרים אודות הפטנט או הרעיון בהם יוכלו המשקיעים להעמיק ואף לקחת איתם, לדאוג לצוות שיוכל לתת מענה במספר שפות ועוד.
חייגו אלינו יצירת קשר